Με ιδιαίτερη επιτυχία και με κεντρικό σύνθημα «Φαντάζομαι – Δημιουργώ – Αλλάζω», ολοκληρώθηκε το πρωτοποριακό-καινοτόμο Διήμερο Μαθητικό Συμπόσιο αφιερωμένο στην Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Η σημαντική αυτή πρωτοβουλία συνδιοργανώθηκε από την Επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης της ΔΠΕ Κορινθίας, κ. Ζαχαρούλα Καραβά σε συνεργασία με την Υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας, κ. Αναστασία Θεοδώρα Σαμαρά, το Ε.Κ.Φ.Ε. Κορινθίας και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σικυωνίων (ΚΕ.ΠΕ.Α), καθώς και με την πολύτιμη υποστήριξη των Συμβούλων Εκπαίδευσης ΠΕ60 και ΠΕ70 της οικείας Δ/νσης Εκπ/σης και των Δήμων Κορινθίων και Σικυωνίων.
Οι εργασίες του Συμποσίου ξεκίνησαν την Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025 στην πόλη της Κορίνθου και φιλοξενήθηκαν στο Φουαγιέ και το Μικρό Θέατρο του Δημαρχείου, καθώς και στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου. Την επομένη, Πέμπτη 5 Ιουνίου 2025, η σκυτάλη των εκδηλώσεων μεταφέρθηκε στο Κιάτο. Εκεί, το κοινό φιλοξενήθηκε στους εξαιρετικούς, ευρωπαϊκού επιπέδου, χώρους του Κέντρου Πολιτισμού «Γιάννης Σπανός», της Δημοτικής Βιβλιοθήκης και του Νέου Δημοτικού Θεάτρου.
Στο πλαίσιο του διημέρου, μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν ενεργά. Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί παρουσίασαν και παρακολούθησαν καινοτόμες περιβαλλοντικές δράσεις στο σταθμό του ΚΕ.ΠΕ.Α Σικυωνίων. Παράλληλα, η επαφή με τους σταθμούς πειραμάτων του Ε.Κ.Φ.Ε. ανέπτυξε την επιστημονική σκέψη μέσω της ανακάλυψης. Με αυτόν τον τρόπο, η οικολογική συνείδηση δεν επιβάλλεται θεωρητικά, αλλά οικοδομείται εσωτερικά.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσης, πρωτότυπα θεατρικά δρώμενα, εξαιρετικές εικαστικές δημιουργίες των παιδιών, δημιουργικές παρεμβάσεις και άλλα στοχευμένα και πολύ ενδιαφέροντα βιωματικά εργαστήρια που έδωσαν την αίσθηση στα παιδιά. Οι συμμετέχοντες/ουσες περιηγήθηκαν σε ειδικά διαμορφωμένους σταθμούς περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, με στόχο την καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης.
Η παιδαγωγική αξία του Μαθητικού Συμποσίου έγκειται στην ενίσχυση της βιωματικής μάθησης και της ενεργού συμμετοχής των παιδιών, καθώς παύουν να είναι παθητικοί δέκτες πληροφοριών και μετατρέπονται σε συνειδητοποιημένους πολίτες. Η παρουσίαση περιβαλλοντικών δράσεων και θεατρικών δρώμενων καλλιέργησε την κριτική σκέψη, την ομαδικότητα και την καλλιτεχνική έκφραση. Τέλος, η συνεργασία σχολείων και τοπικής αυτοδιοίκησης προσέφερε ένα αυθεντικό μάθημα κοινωνικής υπευθυνότητας που ενίσχυσε ιδιαίτερα το μήνυμα των μαθητών/τριών.
Ευχαριστούμε θερμά τους Δημάρχους Κορινθίων και Σικυωνίων κ.κ. Σταυρέλη Νικόλαο και Σταματόπουλο Σπύρο για την υποστήριξή τους, τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού του Δήμου Σικυωνίων, κ. Κων/νο Συριάνο για την παρουσία του και την στήριξή του στην υλοποίηση της δράσης, εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που παρευρέθησαν και τις δύο ημέρες στους χώρους των εκδηλώσεων, τον Δ/ντή Π.Ε. Κορινθίας κ. Δημήτριο Ντρίμερη για την κήρυξη των εργασιών των εκδηλώσεων, τις κυρίες Ειρήνη Καραθανάση, Μαρία Καραθανάση, Αγγελική Κοψάκη και τον κύριο Δημήτριο Τσουκαλίδη από τη Δ/νση Π.Ε. Κορινθίας και τους γονείς-κηδεμόνες για την παρουσία τους και φυσικά τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις Δ/ντές-Δ/ντριες, Προϊστάμενους/ες δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων και τους/τις εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς μας για την εξαιρετική συνεργασία μας.
Θερμές ευχαριστίες στον κ. Τάσο Καλατζή, Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων Δήμου Σικυωνίων για την τεχνική κάλυψη της εκδήλωσης.
Το βίντεο των διήμερων εκδηλώσεων
Το βίντεο πλαισιώνεται μουσικά από το τραγούδι «Το τραγούδι της κομποστοποίησης» του Δημοτικού Σχολείου Λεχαίου.
Το link για το padlet των ψηφιακών δημιουργιών των σχολικών μονάδων εδώ











